torstai 8. joulukuuta 2011

Unettomuutta

Minulla on ongelma, joka pitäisi ratkaista. Olen kärsinyt jo jonkin aikaa unettomuudesta ja yöt kuluvat täysin hereillä, lukuunottamatta ehkä pieniä torkahduksia aamuyöstä tai sitten nukahdan ja nukun noin nelisen tuntia ja sitten valvon muutaman tunnin, torkahdan juuri ennen herätystä, jolloin olenkin sitten aivan väsyksissä ja "sekaisin".
Nettiä tutkiessani sain selville, että lääkkeillä ei ainakaan saa korjata tilannetta.

Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta.... mitähän minun pitäisi tehdä? Olen jo aika epätoivoinen.


2 kommenttia:

  1. Arghhhh niiin samoja fiiliksiä täälläkin! Unettomuus alkoi minulla muutama vuosi sitten kun oli todella stressaava tilanne töissä. Sitten otin omaa aikaa ja pidin taukoa työelämästä, ja nukuinkin normaalisti. Nyt olen uudessa työssä, ja unettomuus vaivaa jälleen. Tuntuu välillä, että elän viinilasin ja kahvikupin välissä. Illalla otan mielelläni lasin punaviiniä, jotta nukahtaisin paremmin, ja työasiat unohtuisivat. En viitsi sitä kuitenkaan tehdä kuin viikonloppuisin, ja ehkä kerran viikolla. Aamulla taas juon kahvia, jotta pysyisin hereillä.

    Pimeys on mielestäni vain pahentanut asiaa, kun en välillä näe päivänvaloa lähes ollenkaan, ja rytmi tuntuu olevan sekaisin.

    Urheilu, jooga ja yleinen rauhoittuminen ovat omat suosikkilääkkeni unettomuuteen. Välillä, kuten tälläkin viikolla, on kuitenkin ollut niin kiireistä töissä, että illalla olen kotonakin tehnyt töitä ja urheilu on taas jäänyt.
    Yritän myöskin mennä ajoissa nukkumaan, sekin auttaa.
    Tsemppiä omaan unettomuuteesi, ymmärrän niin hyvin miltä se tuntuu!

    VastaaPoista
  2. Urheilu, rauhoittuminen ennen nukkumaan menoa (ja muutenkin), ulkoilu, erilaiset nukkumaan menoajat yms. olen kokeillut ja testaillut, mutta vielä en ole ratkaisua löytänyt.
    Temppiä myä sinulle, Evi!

    VastaaPoista